Algus- Permakultuur

Tere-tere,

Oi jah… Minu eesti keele õpetaja saaks küll kreepsu, kui ta teaks, et ma mingit blogi kirjutan. Kui aus olla, siis ise ka ei usu. Nii et ärge oodake siin mingit ladusat juttu ega väga õiget õigekirja. 😓

Aga mõte tuli sellest, et hakkasin mõned kuud tagasi lugema ja uurima erinevate võimaluste kohta, kuidas muuta paremaks meie liivast aiamaad ja selle käigus kasvatada rohkem juurikaid, muidugi väiksema vaevaga, sest ma laisk ei viitsi rohida. 😁

Siis ma juhtusin sellise sõna ja kasvatusviisi peale kui PERMAKULTUUR.

Permakultuur – see on väikese pingutusega maksimaalne saak, ainsaks takistuseks on piiratud fantaasia.„Töö on see, mida peate tegema teie, kui te pole teinud nii, et see teeks ennast ise.“ N. Kurdjumovi raamatus “Tark köögiviljaaed”

Liikide paljusus kindlustab bioloogilise süsteemi toimimise, see on üks permakultuuri põhimõtteist. Vaadelgem näiteks niidutaimestikku või metsa. See on täiuslikk. Seal ei ole ka ühtegi tühja kohta. Loodus ei salli tühja kohta! Pidagem seda ka meeles istutamisel. Kui aga võrdleme sellega intensiivpõllunduse saavutusena kollendavat rapsipõldu, siis näeme, et sealne taimistu kasvab põhiliselt kunstlikul ülalpidamisel. Monokultuuride kasvatamisel kasutatakse kunstväetisi ja pestisiide, mis hävitavad mulla viljakuse ja mikrokliima, mistõttu selline maaviljelus ei ole pikemas perspektiivis jätkusuutlik

Lugege, palun edasi  SIIT. Pole mõtet seda ümber jutustada. Lugesin palju blogisid ja lehti selle kohta läbi inglise keeles, aga eesti keeles leidsin ainult ühe blogi (SELLE), see blogi muidugi on väga hea ja asjalik, nii et soovitan soojalt lugeda.

Ostsin ka ainukese eestikeelse raamatu “Permakultuuri käsiraamat”. Olin suht pettunud selles, lootsin et see on tunduvalt konkreetsem, kui see tegelikult on. Pea kõik, mis seal kirjas, olin ma juba netist lugenud. Aga kes algust tahab teha permakultuuraiaga, siis ikka soovitan.

Proovin blogi hoida väga praktilise ja lihtsa, mida ja kuidas mina oma aias toimetan ja teen.

Igatahes mõtlesin, et rohkem inimesi võiks seda oma aedades proovida ja parim viis selle levitatamiseks ongi vast blogi hetkel. Nii ma siis kirjutan siin oma esimest postitust…

VAADAKE, HOBUSED ➷➷➷➷➷

Hobuste pilte saate ka näha 😉

Autor: Kaja

mother, rider, hobby gardener, animal lover

Lisa kommentaar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.